Dienstag, 10. Februar 2009

seagate support - it is a neverending story

after 2 weeks waiting time I finally received a mail from the seagate support team germany - wich actually says that I should contact them if I really have a problem with my hdd which nearly never happens in their view.

SEAGATE: I wrote you already a email stating that my HDD is DEAD.
READ WHAT I WRITE - and don't send me that generic nonsense again and again. I'm not gonna read your FAQs etc...



If you wanna read this .... go ahead

Bei einer geringen Anzahl von Seagate Barracuda 7200.11 Festplatten wurde ein Firmware-Problem festgestellt welches darin resultieren könnte, dass auf die Festplatten nach einem an- und ausschalten nicht mehr zugegriffen werden kann. Die betroffenen Produkte sind Barracuda 7200.11, Barracuda
ES.2 SATA, und DiamondMax 22. Aufgrund einer Analyse der "Field Return Data" glaubt Seagate, dass die betroffenen Festplatten so wie sie sind verwendet werden können. Allerdings bieten wir als Teil unserer Verpflichtung unseren Kunden gegenüber eine kostenlose Firmware-Aktualisierung an.

Bitte klicken Sie hier
(http://seagate.custkb.com/seagate/crm/selfservice/search.jsp?DocId=207931),
um zu den/die Knowledgebase-Artikel zu gelangen, welche(r) den genauen Vorgang zur Aktualisierung Ihrer Festplatte detailliert.

Im unwahrscheinlichen Fall, dass Ihre Festplatte davon betroffen sein sollte und Sie nicht mehr auf Ihre Daten zugreifen können, befinden diese sich weiterhin auf dem Laufwerk und es ist dadurch kein Datenverlust entstanden. Sollte auf Ihr Laufwerk nicht mehr zugegriffen werden können, klicken Sie bitte hier
(http://seagate.custkb.com/seagate/crm/selfservice/search.jsp?DocId=207931)
um uns für weitere Hilfe direkt zu kontaktieren.

HINWEIS: Sollten Sie den Seagate Support wegen eines anderen Problems oder anderen Produkts kontaktiert haben, wenden Sie sich bitte an http://www.seagate.com/www/de-de/about/contact_us/ um eine E-Mail einzusenden. Vielen Dank.

Seagate Support



I got the same in English

Thank you for contacting Seagate Support.

A firmware issue has been identified that affects a small number of
Seagate Barracuda 7200.11 hard drive models which may result in data
becoming inaccessible after a power-off/on operation. The affected
products are Barracuda 7200.11, Barracuda ES.2 SATA, and DiamondMax 22.
Based on the low risk as determined by an analysis of actual field return
data, Seagate believes that the affected drives can be used as is.
However, as part of our commitment to customer satisfaction, Seagate is
offering a free firmware upgrade.

Please follow this link
(http://seagate.custkb.com/seagate/crm/selfservice/search.jsp?DocId=207931)
to enter the Knowledge Base article(s) detailing the steps to update your
drive.

In the unlikely event your drive is affected and you cannot access your
data, the data still resides on the drive and there is no data loss
associated with this issue. If your drive is no longer accessible, contact
us directly for further assistance at
http://www.seagate.com/www/en-us/about/contact_us/.

NOTE: If you have contacted Seagate Support regarding a separate issue or
about another product, please visit
http://www.seagate.com/www/en-us/about/contact_us/ to submit an email.
Thank you.

Seagate Support



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